יום חמישי, 19 ביולי 2018

הטיפ המשפטי של עו"ד נועם קוריס במגזין ביזנס


הטיפ המשפטי

ניתן לשלוח שאלות למדור במייל kurislaw@gmail.com ובפקס 077-7060059

שאלה: איך פותחים בהליך גירושין ? מה זה יחידת הסיוע ?

תשובה: לאחרונה חוקק 
 חוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה תשע"ה –  2014
ותקנותיו ותקנות להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה (הוראת שעה), תשע"ו-2016לפי החוק החדש,  
לפני שיהיה ניתן להגיש תביעה משפטית בענייני משפחה, בבית המשפט או בבית דין , יש להגיש בקשה ליישוב סכסוך.

לאחר הגשת הבקשה מוזמנות המשפחות ליחידות הסיוע לפגישות מידע והערכת המצב המשפחתי
 פגישות המהו"ת מתקיימות ביחידות הסיוע של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, הפועלות לצד כל בית משפט למשפחה ובית דיןביחידות הסיוע צוות הכולל עובדים סוציאליים בעלי הכשרה בטיפול ובגישור במשפחה עם ניסיון טיפולי במשפחות בהליכי פרידה וגירושין, עורכי דין ופסיכולוג /פסיכיאטר מייעץ
 
יחידות הסיוע הן יחידות טיפוליות שתפקידן המרכזי, בהתאם לחוק ההסדר ההתדיינות המשפטית, הוא לתת מענה טיפולי ומידע למשפחות הנמצאות במשבר פרידה וגירושין, כאשר הצוות ביחידות פורש בפני בני הזוג מידע על הדרכים העומדות בפניהם ליישוב הסכסוך.

נכון להיום, רק לאחר קיום הליך ביחידת הסיוע ניתן להגיש לבית המשפט או לבית הדין הרבני תביעה לגירושין.

עו"ד נועם קוריס משפטי חכמה

שאלה: מה זה נוטריון ומה ההבדל בין נוטריון לבין עורך דין רגיל ?

תשובה: 
נוטריון הוא עורך דין בעל וותק של 10 שנים לפחות, שהוסמך לאמת, לאשר ולערוך מסמכים משפטיים מסוימים הדורשים פעולות אלה מצד נוטריון בלבד כאישור למקוריותו של המסמך חתימתו של הנוטריון, במקרים המוסדרים בחוק, כאישור למקוריותו של המסמך, לזהותו של החותם עליו או לעובדה כי המסמך נחתם מרצונו הטוב והחופשי של החותם.
מסמכי הנוטריון מיועדים לשמש כראיה בפני הרשויות בישראל וגם בפני רשויות זרות. עיסוקו של הנוטריון מוסדר בשיראל בחוק הנוטריונים (התשל"ו 1976)
הנוטריון כפוף לכללים בדבר אתיקה בעסקים הקבועים בחוק, שעיקרם שמירה על כבוד המקצוע, נאמנות ללקוחותיו, איסור פרסום, איסור שידול לקבלת עבודה, שמירת סודיות מקצועית, ניהול ארכיון לשמירת מסמכים, טיפול בהם ועיון בהם, ומגבלות נוספות. הנוטריון כפוף לשיפוט משמעתי של בית הדין המשמעתי המחוזי של לשכת עורכי הדין, המוסמך אף לשלול את רישיונו אם ביצע עבירה חמורה על כללי האתיקה של הנוטריון. לנוטריון אסור לעבוד בשותפות עם מי שאיננו נוטריון, או לחלוק עם אדם אחר בשכר שקיבל, למעט עם נוטריון, אלמנתו של נוטריון שותף או ילדיו הקטינים של נוטריון שותף שמת. בישראל קימת שותפות אחת של נוטריון המשתף פעולה עם שותפים נוטריונים רבים אחרים, דוברי שפות שונות, בביצוע תרגום נוטריוני.

שאלה: מה הכוונה משפט מסחרי או עורך דין מסחרי ?

תשובה: המשפט האזרחי נחלק לתתי תחומים שונים כמו למשל דיני חוזים, דיני תעבורה, דיני מקרקעין ובין השאר גם דיני מסחר. המשפט המסחרי נוגע לגופים שהם עסקיים, מסחריים וכלכליים. תהליכים מסחריים שונים ולמעשה כל צעד שבו נוקט המעסיק הוא צעד שיכול להיות עילה משפטית מסוימת, כמו למשל בחוזי התקשרות, הסכמי שותפות או פירוק שותפויות, סימן מסחרי, התנהלות מול החוק והרשויות וכן הלאה. בין השאר עלולים להיווצר גם סכסוכים בין ההנהלה לעובדים או בין השותפים וגם בין קומפלקס עסקי. כל אלו מטופלים על ידי עורך דין המתאים לתחום המשפטי

עו"ד נועם קוריס מייסד משרד נועם קוריס ושות' בשנת 2004. משרד עורכי דין נועם קוריס ושות' עוסק במשפט מסחרי מאז שנת 2004. עו"ד נועם קוריס בעל תואר מסטר במשפט מאוניברסיטת בר אילן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה